Mooie 1ste plaats Achterberg 2013

Tweede Competitie wedstrijd Erichem 2013
juli 21, 2014
Vijfde plaats in Stroe 2013
juli 21, 2014
Alles

Mooie 1ste plaats Achterberg 2013

Vrijdag 17 mei stond de 3e competitiewedstrijd van het seizoen op de kalender. Het was maar zeer de vraag of de wedstrijd wel door zou gaan want de dag ervoor en op de dag zelf had het behoorlijk veel geregend. Omdat we geen signalen hadden vernomen dat het afgelast zou zijn werd er koers gezet richting Achterberg. Eenmaal aangekomen zagen we dat het terrein, ondanks dat de regen die nog niet zolang geleden gestopt was, redelijk goed begaanbaar was en de wedstrijd na een vertraging van een uur of 2 van start was gegaan. Inmiddels hadden we ook de baan aanschouwt en zagen dat die er boven verwachting er goed bij lag al was de grip bij de start wel minder.

Vanwege dat het progamma uitgelopen was kwam de truck klasse (demo), die als laatste stond gepland, te vervallen en zodoende was de 4.5 ton Supersport klasse de laatste klasse die verreden werd en ging deze rond de klok van 23.00 uur van start. Er stonden 14 deelnemers op de startlijst waarvan 2 deelnemers die als niet competitie deelnemer bijgeschreven stonden. Orange Factory had op deze wedstrijd de proeftrek en reed een Full Pull (meer dan 110 meter). De wedstrijdleiding besloot de sleepwagen te verzwaren en dus kon de Orange Factory over 6 plaatsen het weer gaan proberen. Secret of the Valley, die daarna volgde, kwam tot een afstand van 95.61m en de wedstrijdleiding besloot dat de sleepwagen zo bleef staan en was dit de eerste officiële afstand. De volgende deelnemer zou Dragon Deere moeten zijn maar die was niet aanwezig en dus verscheen deelnemer nummer 4, The Mystery voor de sleepwagen. De geel – rode Valtra zette een afstand neer van 104.88m en de conclusie werd getrokken dat het een pittige sleepwagen afstelling was.

Toen verscheen Henri met de Red Impact op de baan en werd door Manus netjes voor de sleepwagen gedirigeerd. Toen de ketting strak stond kon Henri de International 1086 optoeren om van start te gaan. Dit optoeren ging deze keer gepaard met een flinke vlammen spel en uiteindelijk kreeg Henri de machine op de juiste toeren en ging van start. Zoals eerder vermeld was de start lastig en daar had de Red Impact ook last van maar rond de 30 á 40 meter kwam er grip in de baan en begon de machine te versnellen en reed ook Henri voorbij aan de 100 meter en er verscheen uiteindelijk 104.36m op het scorebord. Blue Thunder kwam tot een afstand van 103.25m. Daarna was het de beurt aan de machine van de aardbeienkoning uit Hoeven, Erik Peeters. Ook deze keer was Eddie van Eekelen de bestuurder. In een run waarbij de machine niet de juiste grip kon vinden werd er een afstand gereden van 97.03m. Mannheim Miracle haalde een afstand van 89.19m. Orange Factory deed zijn proeftrek over en behaalde nu een afstand van 102.12m. Black Magic kwam niet verder dan 95.52m. Red Devil reed een afstand van 103.11m en schaarde zich ook bij het rijtje deelnemers die meer dan 100 meter gereden hebben. Toen mocht Laurens de Boer het met de Simply Green gaan proberen. In een run, waarbij de neus van de John Deere nauwelijks van de grond kwam, had ook deze machine moeite met de grip en verscheen er een afstand van 102.09m op het scorebord. Steel to Steal kwam niet verder dan 92.57m. Daarna volgden de 2 niet competitie deelnemers namelijk de Wild Pirate en de Red Danger. Deze behaalden een afstand van 93.91m en 97.07m.

Vanwege het nieuwe wedstrijdreglement, waarbij de 4 deelnemers die de verste afstanden gereden in de finale mogen terug keren, bestond nu de finale uit The Mystery, Red Impact, Blue Thunder en Red Devil. The Mystery haalde in zijn finale run een afstand van 93.14m. Daarna was het weer de beurt aan Henri om te proberen met de Red Impact over de afstand van The Mystery heen te rijden. Gelukkig duurde het optoeren van de machine iets minder lang en was het vlammen spel ook minder dan in de eerste run. De International 1086 had wederom een goede run waarbij de snelheid er goed inzat en er voorbij werd gegaan aan de afstand van The Mystery. 95.35m was de afstand die op het scorebord verscheen. Blue Thunder, die moeite had met het optoeren van de Ford, behaalde een afstand van 72.32m. Als laatste mocht de Red Devil aanhaken en proberen om eindstand te beïnvloeden. In de goede run behaalde deze machine een afstand van 93.94m wat goed was voor een 2e plaats. Binnen ons team was de ontlading groot met het behaalde resultaat van een 1e plaats en werd er in de late uurtjes hierover na gepraat. Door dit resultaat zijn we in het eindklassement naar een 2e plaats gestegen.

 

X