Mooie 1ste plaats Achterberg 2013
juli 21, 2014
Sponsornieuws 2013
juli 21, 2014
Alles

Vijfde plaats in Stroe 2013

Zaterdag 25 mei was Stroe de locatie voor de 4e competitie wedstrijd van het seizoen. Al vroeg in de middag werd er afgereisd naar het Megapull Stroe evenement om alvast de Grand National en de Farmstock klassen te aanschouwen. Eenmaal aangekomen kregen we een mooie locatie dicht bij de banen toegewezen. Nadat we de trekker hadden uitgeladen en de partytent opgebouwd hadden gingen we een kijkje nemen bij de wedstrijdbanen. Dit duurde niet al te lang want de temperatuur voelde dichter bij de 0 graden dan bij de 20 graden dus werd de winterkleding voor de dag gehaald en aangetrokken. Gelukkig was het wel droog al waren de voorruitzichten voor de avond wel dat er regen opkomst was. Dit was ook de wedstrijdleiding niet ontgaan en men besloot om na de eerste klassen die gereden hadden het verdere wedstrijd vervolg onder floating finish te rijden zodat men maar 1 run kon maken.

 

Na de 3.6 ton Supersport klasse was het de beurt aan onze 4.5 ton Supersport klasse. Omdat de klassen voor ons met floating finish waren verreden liep de wedstrijd 1 uur voor op schema. Gelukkig besloot de wedstrijdleiding om onze klasse weer zonder floating finish te rijden. Als eerste deelnemer stond de turbo aardbei machine van Erik Peeters op de startlijst en omdat het resultaat vorige week wat tegenviel besloot Erik het zelf maar eens te proberen met de 1066. Aan het einde van de run was het zichtbaar dat Erik wat wedstrijdritme miste want de machine raakte buiten de baan. Gelukkig was het een proeftrek dus kon hij het na 6 deelnemers weer proberen. De sleepwagenafstelling bleef zo staan en de Steel to Steal mocht de eerste officiële afstand neer zetten en deed dat ook in de vorm van 89.33m. The Mystery verbeterde de afstand ruimschoots en noteerde een afstand van 105.72m. Red Devil, die vorige week verrassend goed presteerde, reed nu een afstand van 95.52m. Mannheim Miracle kwam niet verder dan 90.91m. Toen verscheen er een deelnemer op de baan die we nog niet eerder van het seizoen op de baan hadden gezien namelijk de Dragon Deere. De machine was de voorgaande wedstrijden nog niet gereed door technische problemen (o.a. brandstofpomp) maar dat leek nu wel opgelost want de Dragon Deere reed in een redelijk goede run een afstand van 98.16m. Blue Thunder, die daarna volgde, reed zich met 104.08m dichtbij de afstand van The Mystery. Een finale was een feit. Dat Erik Peeters een snelle leerling is werd in de run daarna zichtbaar want Erik deed zijn proeftrek over en bleef nu mooi in het midden van de baan en noteerde een afstand van 104.15m.

 

Voor Secret of the Valley en de Orange Factory was de 100m grens te ver en haalden 90.13m en 98.22m. Daarna was het de beurt aan de Simply Green om zich ook bij het rijtje finalisten te rijden. De afgelopen wedstrijden (Achterberg en Didam) waren voor het team tegenvallend geweest en waren nu gebrand op een goed resultaat. En dat deed de John Deere met Marien op het hert ook want er werd zelfs een dikke Full Pull (meer dan 110m) behaald. De opluchting binnen het team was groot. Daarna verscheen Manus met de Red Impact voor de sleepwagen. Toen Manus de ketting strak getrokken had kon er worden begonnen met het optoeren van de International 1086. Dat dit anders gaat dan Manus voorheen gewend was ondervond hij aan de levende lijve. Met veel rook en toch ook weer het nodige vlammenspel kreeg hij uiteindelijk de machine op toeren en ging hij goed van start. Aan het einde van de run zakte helaas het toerental weg en stopte de machine op een afstand van 103.96m. Helaas kwamen we 12cm te kort om in de finale te komen want het nieuwe wedstrijd reglement schrijft voor dat de 4 verst gereden afstanden boven de 100m in de finale terugkeren en dat was al inmiddels gedaan door The Mystery, Blue Thunder, Peeters en Simply Green. Helaas jammer maar het is niet anders.

 

Black Magic naderde onze afstand ook nog dichtbij namelijk 103.88m. Hierna volgden de bijschrijvers Wild Pirate en Red Danger met afstanden van 90.12m en 8.90m waarbij de Red Danger turbo schade opliep. In de finale bleek de Simply Green weer het niveau van Erichem te hebben want de goed lopende machine noteerde een afstand van 103.92m gevolgd door The Mystery met 101.91m. De derde plaats was voor Peeters met 98.21m en vierde werd de Blue Thunder met 97.02m. Langs deze weg feliciteren wij team Simply Green met het behaalde resultaat. In de tussenstand is het inmiddels zeer spannend. Het verschil tussen de nummer 1 The Mystery en de nummer 4 Peeters is 5 punten en waarbij wij van plaats 2 naar plaats 3 gezakt zijn. De volgende competitiewedstrijd is op 7 juni in Staphorst.

X