Meerkerk
september 5, 2016
Zwolle 2017
januari 30, 2017
Alles

NK Bakel 2016

Zaterdag 17 september stond voor ons de laatste officiële NTTO wedstrijd op de kalender.

Het betrof het Nederlands kampioenschap in het brabantse Bakel. Deze wedstrijd was de laatste mogelijkheid om met een prijs huiswaarts te keren.

Na het middaguur werd er koers gezet richting het brabantse land. Toen we arriveerden was het evenement al aan de gang en mocht men in de standaard klassen laten zien wie de sterkste was.
De 4.5 ton Supersport klasse stond om 21:00 uur op het programma en ging ook netjes om  21:10 uur van start. Red Devil mocht als eerste van start gaan en zette de sleepwagen stil op een afstand van 105.81m. De wedstrijdleider besloot de afstelling zo te laten staan. Red Devil dacht dat er nog meer in zat en koos ervoor om later terug te komen. Up and Down strandde met een probleem in de aandrijflijn op een afstand van 106.01m. Wild Pirate was daarna de eerste deelnemer die een Full Pull behaalde. Daarna mocht Henri de 1086 voor de sleepwagen plaatsen. In een goede run werd er ook een Full Pull behaald. Bij Secret of the Valley waren er problemen met de brandstofpomp en eindigde op een afstand van 63.93m. Peeters behaalde, mede door een matige start, een afstand van 107.13m moest afwachten of de afstand voldoende zou zijn voor een finaleplaats. Ook Simply Green reed geen Full Pull. 108.38m verscheen er op het scorebord. Daarna reed Red Devil de proeftrek over en moest nu genoegen nemen met een afstand die ruim een meter minder was dan de proeftrek namelijk 104.45m. Voor Black Magic waren de verreden afstanden vele malen te ver en eindigde zelf op 94.04m. White Shadow had 2 pogingen nodig om van start te gaan. In de eerste run stopte de machine voor de 40m zodat de run overgedaan mocht worden. In de 2e run was de start wel beter alleen sloeg het noodlot toe op een afstand van 96.71m. Onder de motorkap kwam een plof vandaan en bulkte de roze koelvloeistof met vele liters naar buiten. Nadat de koelvloeistof van de baan verwijderd was mocht The Mystery als laatste deelnemer van start gaan. De verreden afstand van 107.83m werd geannuleerd omdat de motor tijdens de run teveel toeren heeft gemaakt.

Omdat Up and Down te grote technische problemen had bestond de finale nu uit 5 deelnemers.
Als eerste ging de Wild Pirate van start en reed na een iets mindere start een perfecte run en zette de finish vlag neer op 105.97m. Daarna was het weer Red Impact time. De machine werd aan de rechterkant van de baan gezet in de hoop dat daar de meeste grip zou zitten. Nadat de 1086 van start ging stak de machine, naarmate de run volgde, schuin de baan over en eindigde op een afstand van 100.08m. Helaas niet voldoende voor de overwinning. Voor Peeters was onze afstand zelfs ook te ver en kwam niet verder dan 98.34m. Nu kon er nog 1 deelnemer verandering brengen in de einduitslag namelijk Simply Green. Zouden ze naast de titel Competitie kampioen nu ook Nederlands kampioen worden? Het antwoord was nee. Ook de leidende afstand van 105.97m was voor Simply Green te ver, 104.40m was het resultaat. Hiermee kreeg de wedstrijd een verrassende winnaar namelijk Wild Pirate.
Langs deze weg feliciteren we team Wild Pirate met het behaalde resultaat.
Voor ons zat er niet meer in dan een mooie 3e plaats en gingen we toch nog met een prijs naar huis.

Hiermee is er een einde gekomen aan een druk tractorpulling seizoen. Als we terugkijken is het voor ons een seizoen geweest die nogal wisselvallig was. Dit kwam voornamelijk door het zijdelingse onbalans probleem wat we hebben gehad. De veroorzaker hiervan was uiteindelijk de “sper”.
In de winterperiode die nu weer aanbreekt gaan we de machine volledig controleren en de ideeën die er zijn aanpassen voor seizoen 2017 want in januari staat de eerste wedstrijd alweer op de kalender. Het betreft de Indoorwedstrijd in de IJsselhallen van Zwolle.

X