Powerweekend Made 2013
juli 21, 2014
Speuld 2013
juli 21, 2014
Alles

Oudenhoorn 2013

Afgelopen zaterdag 22 juni was Oudenhoorn de locatie voor de 7e competitiewedstrijd van het seizoen. Halverwege de middag werd er afgereisd richting Oudenhoorn, onder de rook van Rotterdam. Ook in Oudenhoorn, en zoals op meerdere wedstrijden het geval was, waaide het stevig en konden we zien dat er in de ochtend nog regen gevallen was. Gelukkig was het bij de start van de wedstrijden droog maar dreigend bleef het. Tijdens de pauze werd de dreiging toch nog werkelijkheid en viel de regen er in korte tijd er met bakken uit. Na ruim een uur kon de wedstrijd weer hervat worden.

De 4.5 ton Supersport klasse stond als laatste klasse op het progamma. Voorafgaand aan onze klasse reed de 3.6 ton Supersport en daar zagen we dat de baan, mede door de gevallen regen, niet in opper beste staat verkeerde. De wedstrijdleiding besloot bij de start van onze klasse dat de baan na elke run gewalst moest worden en dat bleek een goede keuze want tijdens onze klasse was de baan een stuk beter dan de vorige klasse. Omdat Mannheim Miracle nog niet de schade hersteld had van Made bestond de klasse uit 13 deelnemers waaronder 2 bijschrijvers. Henri had met de Red Impact de proeftrek en reed in een strakke run een dikke Full Pull waarna de wedstrijdleiding besloot de sleepwagen te verzwaren. Dus wisten we dat we over 6 plaatsen weer voor de sleepwagen moesten aanhaken. Blue Thunder was de volgende deelnemer en reed 101.30m. De sleepwagen bleef in deze afstelling staan en de Blue Thunder besloot ook de afstand laten staan. Voor Secret of the Valley was deze afstand te ver en bleef steken op 84.64m. Daarna was Laurens de Boer aan de beurt met de Simply Green. Deze goed lopende machine had er geen moeite mee en reed een mooie Full Pull. Red Devil volgde daarna en kwam niet verder dan 95.41m. The Mystery was na afwezigheid in Made ook weer van de partij maar kon de 100m net niet halen en bleef steken op 98.12m. Orange Factory had wel een goede run en haalde een afstand van 103.91m. Hierna mocht Henri het weer proberen met de International 1086 en ook deze run was goed en werd er een afstand van 104.38m behaald. Na de run had de machine wel problemen om op eigen kracht terug te keren. De koppeling had het te warm gekregen en de 1086 werd afgesleept. De machine van Steel to Steal klonk niet goed en behaalde met 5 van de 6 cilinders een afstand van 78.90m. Dragon Deere kwam niet verder dan 100.37m. De machine van Peeters had ook geen moeite met de 100m en stopte op een afstand van 104.96. Daarna was het de beurt aan de bijschrijvers. Maximum Massey haalde in een run waarbij de machine de volledige breedte van de baan nodig had een afstand van 89.69m. Als laatste deelnemer was het de beurt aan de White Shadow. Zou deze goed lopende machine weer een finale plaats kunnen behalen ten koste van een competitie deelnemer? Het antwoord is ja. In een goed run behaalde de Case een afstand van 104.30m en daarmee reed hij de Orange Factory buiten de finale.

Simply Green mocht als eerste deelnemer in de finale van start gaan. Voor een verzwaarde sleepwagen behaalde de John Deere een afstand van 103.44m. Gelukkig was het koppeling probleem van de Red Impact weer opgelost en kon Henri voor de derde(!) keer aanhaken. Ook deze keer had de machine er zin in al was de leidende afstand iets te ver. 92.21m verscheen er op het scorebord. Peeters reed onze afstand net voorbij en noteerde een afstand van 93.33m. White Shadow liet wederom zien dat goed mee kan komen in de top klasse want er werd een afstand behaald van 95.67m wat goed was voor een 2e plaats.

Langs deze weg feliciteren wij team Simply Green met de behaalde winst. Voor ons werd het net geen podium plaats maar omdat de White Shadow geen competitie deelnemer is hebben wij voor de competitie wel de derde plaats behaald wat goed is voor 15 punten. Over de prestaties van de Red Impact hebben we er een tevreden gevoel aan over gehouden. De volgende competitiewedstrijd is zaterdag 6 juli in Speuld.

X