Powepull.DK – SDR. Hygum 2013
juli 21, 2014
Drukke wedstrijd dag in Meerkerk 2013
juli 21, 2014
Alles

Winst in Lochem 2013

Zaterdag 3 augustus was de 10e competitie wedstrijd alweer welke verreden werd in Lochem. Voorafgaand aan deze wedstrijd hadden we vrijdags ervoor nog een demorun verreden in Werkhoven. Vanwege een zeer zwaar ingestelde sleepwagen was deze wedstrijd niet echt een succes. We waren ook de enige deelnemer in onze klasse. Zaterdagmorgen werd de Red Impact gecontroleerd en klaar gemaakt om geladen te worden in de bus. Ook de koelboxen waren weer voorzien van de nodige blikken drank en ijsblokken want de zon scheen volop. In het begin van de middag werd er koers gezet richting de Achterhoek.

 

Toen we Lochem inreden stond er de bekende file van deelnemers in het dorp. Vele dorpbewoners verwelkomden ons. Omdat we nieuwe posters van de Red Impact hadden laten drukken begonnen we deze uit te delen aan de kinderen die langs de weg stonden. Ook werd er een exemplaar op een boom geplakt zodat deelnemers die na ons kwamen het ook konden zien. Later hoorden we ook dat een team uit Molenaarsgraaf genaamd Simply Green ons voorbeeld heeft nagedaan alleen vonden de lokale bevolking onze posters mooier dan die van die groenen ;-p.

 

Op dit evenement reden zowel Farmstock klassen als Grand National en National klassen op 2 banen welke er op het eerste gezicht goed bijlagen.

Rond de klok van 21.00 uur ging onze klasse van start. Er stonden maar liefst 16 deelnemers op de startlijst waarvan 4 bijschrijvers. Steel to Steal mocht deze keer als eerste starten en had hiermee de proeftrek. Er werd een afstand behaald van 89.89m. De wedstrijdleiding besloot de sleepwagenafstelling te laten staan. Steel to Steal besloot zijn run over te doen dus zal deze later weer terugkomen. Als 2e deelnemer was Bruggeman aan de beurt. In een goede run werd er een Full Pull behaald. Daarna klonk de bekende Red Impact tune vanuit de boxen en kwam Manus, weer terug van een welverdiende vakantie, met de International 1086 de baan oprijden. Manus trok de ketting strak en toerden de machine voorzichtig op. Toen de machine op de juiste toeren kwam ging hij van start en reed in een mooie en goede run een dikke Full Pull. Dit beloofde nogal wat omdat er 3 tractoren hadden gereden en er al 2 Full Pulls behaald waren. Dragon Deere moest zich daarna gewonnen geven op een afstand van 100.38m. Secret of the Valley kwam niet verder dan 99.25m. Daarna was het de beurt aan de Simply Green met deze keer Laurens den Boer op het groene hert.

 

Ook de John Deere reed een Full Pull dus de 3e finalist was een feit. Black Magic kwam niet verder dan 101.11m en Steel to Steal die zijn proeftrek overdeed was nu 87.98m het eindstation. Daarna mocht de Blue Thunder het doen voor hun thuis publiek. 103.61m werd er behaald maar het was maar de vraag of het voldoende was voor een finaleplaats. Red Devil kwam tot een afstand van 100.61m. Als 10e op de startlijst stond de turbo-aarbei International van Peeters op de startlijst. Deze keer was het Erik Peeters zelf die de machine bestuurde. Rond de 50m kwam de machine niet goed op gang en staakte de strijd op 51.54m. Dit kon wel eens duur puntverlies zijn voor Peeters. Daarna volgde de te koop staande machine Orange Factory. Deze behaalde een afstand van 103.65m. Als laatste competitiedeelnemer mocht The Mystery het proberen om zich als 4e finalist bij het rijtje te rijden. En inderdaad The Mystery reed ook een Full Pull en was hiermee finalist nummer 4. Wild Pirate volgde daarna met een afstand van 68.55m. Daarna was het de beurt aan de Brutus van “good old” Marcel Arendsen. Met man en macht was er gesleuteld om de machine klaar te krijgen voor deze wedstrijd maar helaas ging het optoeren bij de start van de machine niet goed. Hieruit bleek dat de machine te weinig wedstrijdritme heeft en er verscheen een afstand van 0.1m op het scorebord. Van Stappust reed 103.90m en White Shadow kwam niet verder dan 30.68m. Daarna ging de finale van start met 4 deelnemers die allen een Full Pull behaald hadden.

 

Bruggeman mocht als eerste de finishvlag neerzetten en deed dit op een afstand van 95.22m. Daarna mocht Manus het weer proberen met de Red Impact. Met een wederom zeer goed lopende International 1086 ging Manus voorbij aan de finishvlag en zette de sleepwagen stil op maar liefst 107.56m. Zou deze afstand goed zijn voor de overwinning? We moesten nog 2 deelnemers wachten. Na ons was het de beurt aan de laatste tijd goed presterende John Deere van de Simply Green. Maar Laurens reed een afstand van 104.70m en moest zijn meerder erkennen aan de Red Impact. The Mystery staakte de strijd op 58.42m en zodoende was de winst voor ons een feit.

 

Hiermee deden we goeden zaken in het algemeen tussenklassement. Omdat de huidige nummer 2 Peeters op deze wedstrijd een slecht resultaat behaalde zijn we deze in punten voorbij gegaan en staan wij nu 2e met 146 punten en staat Peeters 3e met 144 punten. De achterstand op de nummer 1 Simply Green is 27 punten. Het is een aardige voorsprong maar er is nog van alles mogelijk. Nu gaan we ons voorbereiden op onze thuiswedstrijd in Meerkerk op 17 augustus.

 

X