Zaterdag 1 augustus stond de 7e competitie wedstrijd op de kalender en die werd verreden in het Gelderse Lochem. Het betrof een wedstrijd waar zowel de Farmstock, de Truck en de Grand National klassen aanwezig waren. De wedstrijden werden verreden op 2 banen.
Rond het middaguur werd er al vertrokken richting Lochem want de start van de wedstrijden was vroeger dan dat het in het verleden altijd het geval was. Het begon nu 15.00 uur i.p.v. 17.00 uur.
De 4.5 ton Supersportklasse stond om 20.15 uur op het progamma maar door een baan preparatie (baan was aan de harde kant) ging de klasse een uur later van start.
Van Stappust melde zich kort voor de start af vanwege een technisch probleem met de brandstofpomp en zodoende stonden er nog 14 deelnemers aan de start waarvan 3 bijschrijvers, 1 van hen was Brutus uit Engeland.
Simply Green had deze keer de proeftrek en in een onstuimige run waarbij de trekker hevig bokte werd er een afstand behaald van 95.83m. Door deze bokkende run kwam de machine niet geheel schadevrij van de baan af want de vooras was krom. Gelukkig was deze run een proeftrek voor Simply Green en hadden de mannen de tijd om de schade te herstellen. De wedstrijdleider had wel in de gaten dat dit geen goede run was en besloot de afstelling van de sleepwagen te laten staan. Up and Down was de volgende en reed een afstand van 100.85m. Peeters volgde daarna met een Full Pull. Hierdoor bleek dat de wedstrijdleider een goede inschatting had gedaan over de afstelling van de sleepwagen. Daarna was het de beurt aan Henri om de ketting strak te trekken met de International 1086. Met een mooi vlammenspel werd de machine opgetoerd en ging van start. Net voor de Full Pull lijn minderde de machine vaart en spinde de achterwielen door, 109.83m verscheen er op het scorebord. Op 17 cm na net geen Full Pull. Of deze afstand voldoende was voor een finale moest nog blijken want er moesten nog een aantal kanonnen aan de start verschijnen. Bij terugkomst van de sleepwagen bleek er een storing aanwezig te zijn. Gelukkig werd de storing na een kleine oponthoud opgelost en hoefde de reserve sleepwagen niet ingezet te worden. Wild Pirate haalde een afstand van 107.41m. Black Magic kwam tot een afstand van 101.23m. Maximum Massey kwam niet verder dan 73.94m (te hoog geschakeld). Daarna kwam Simply Green weer op de baan met een gerichte vooras. Nu behaalde de John Deere in een stabielere run ook een Full Pull. Daarna was het de beurt aan White Shadow en die liet zien dat deze weer helemaal terug zijn want ook deze machine reed een Full Pull. Nu werd het voor ons wel erg spannend want als er nog 1 deelnemer voorbij aan onze afstand gaan dan zijn wij uitgeschakeld voor een finale. En de volgende deelnemer was The Mystery en dat is de grootste kanshebber om onze afstand voorbij te gaan. De geel/rode Valtra werd opgetoerd en met een strakke balans werd er voorbij gegaan aan onze afstand en een Full Pull verscheen er op het scorebord. Hiermee was voor ons de kans vervlogen om een finale te mogen rijden. Red Devil reed daarna een afstand van 105.60m. Daarna volgden de bijschrijvers Steel to Steal (55.00m), Secret of the Valley (104.89m) en Brutus (95.98m).
Peeters mocht in de finale als eerste van start gaan en zette in een perfecte run de zwart/wit geblokte vlag neer op een afstand van 108.55m. Simply Green kwam niet aan deze afstand en staakte de strijd op 105.26m. Voor White Shadow was die afstand te ver en stopte op 101.63m. Als laatste deelnemer kon The Mystery nog verandering in de podium plaatsen teweeg brengen maar ook deze beet zich stuk aan de leidende afstand van 108.55m. De geel/rode Valtra stopte op een afstand van 105.34m wat een 2e plaats opleverde. De winst van deze wedstrijd ging naar de machine van Peeters met Eddie van Ekelen als bestuurder van de International 1066.
Langs deze weg feliciteren wij team Peeters met het behaalde resultaat.
Voor ons leverde deze wedstrijd een 5e plaats op wat in de tussenstand van de competitie voldoende is voor behoud van de 2e plaats.
A.s. zaterdag 8 augustus staat voor ons de volgende wedstrijd op de kalender en die wordt verreden in het Utrechtse Montfoort.