Na de test run die we vorige week nog hebben mogen maken in het Zeeuwse Aagtekerke, waarbij de International 1086 zonder sper weer de juiste koers op de baan had stond afgelopen zaterdag de wedstrijd in Harskamp op de kalender. Wederom zonder sper ging de 1086 recht de baan over met zelfs als resultaat een mooie 1e plaats!
In de week voorafgaand aan de wedstrijd in Harskamp werd de machine wederom weer gecheckt en werd de sper nu volledig gedemonteerd. De sper gaat nu onderzocht worden wat het probleem veroorzaakt.
Na het middaguur op zaterdag werd de bus geladen en werd er koers gezet richting de Veluwe. Eenmaal ter plaatse in Harskamp zagen we dat er een redelijke harde baan lag en dat alleen de grip na de 100m minder was dan de meters er voor. Na een paar regen pauzes ging de 4.5 ton Supersport klasse om 20.00 uur van start. Vanwege de weersomstandigheden werd er door de wedstrijdleiding gekozen om alle klassen onder ‘Floating Finish’ te laten rijden. Hiermee werd de kans op een eventuele finale een stuk kleiner.
Black Magic had de proeftrek maar koos ervoor om 6 plaatsen op te schuiven. Hierdoor had The Mystery de proeftrek, 102.08m verscheen er op het scorebord. De wedstrijdleider besloot om de sleepwagen afstelling zo te laten staan. Daarna reed Secret of the Valley een afstand van 100.18m.
Peeters die daarna volgde reed voorbij aan de verreden afstanden en zette de sleepwagen stil op 105.08m. The Mystery had inmiddels besloten om de proeftrek over te doen. Van Stappust, de winnaar van de vorige wedstrijd, kwam nu tot een afstand van 101.87m. Bruggeman stond, na een aantal wedstrijden gemist te hebben vanwege technische problemen, nu weer op de baan. De run was helaas van korte duur want de machine trok na de start naar rechts en kwam naast de baan terecht wat tot een diskwalificatie leidde. Up and Down en Black Magic kwamen tot afstanden van 99.80m en 98.06m.
The Mystery probeerde de proeftrek over te doen maar kreeg vanwege turbo schade de machine niet op toeren. Voor Red Devil zat er niet meer in dan 103.17m.
Daarna was het de beurt aan de leider in de competitie Simply Green. De John Deere kon de leidende afstand van 105.08m net niet verbeteren en staakte de strijd op 104.99m.
Toen was het de beurt aan Henri om met de Red Impact op de baan te komen. De 1086 werd voor de sleepwagen gezet en de ketting werd strak getrokken. Henri toerde de motor op en ging goed van start. De neus bleef mooi aan de grond en zonder onbalans zat de snelheid er goed is. De snelheid was dusdanig goed dat er voorbij de leidende afstand werd gereden. 109.06m verscheen er op het scorebord. Henri balde zijn vuisten en een brede glimlach verscheen er op zijn gezicht. Yes!! Nu moesten we nog wachten wat de overige deelnemers zouden doen maar voor ons was al de winst dat de machine wederom een goede run had gemaakt zonder onbalans.
De motor van White Shadow kwam na ons niet goed op toeren en staakte de strijd op 51.67m.
Daarna volgden de bijschrijvers Metervreter en Maximum Massey met afstanden van 51.00m en 94.02m.
Hiermee was de winst voor Red Impact een feit en mocht Henri plaats nemen op het hoogste schavot van het podium.
Lang nagenieten kunnen we deze week niet want we moeten ons alweer voorbereiden voor de wedstrijd van a.s. zaterdag 6 augustus in Lochem.