Erichem 2015.
Afgelopen zaterdag was het de beurt voor de 2e competitie wedstrijd van het seizoen en die werd verreden in Erichem. Al vroeg in de middag werd er afgereisd richting de Betuwe. Dit vanwege dat de trekkers van alle deelnemers gekeurd moesten worden volgens de (nieuwe) technische- en veiligheidseisen van de NTTO. Door een langdurige regenbui begon de wedstrijd 2 uur later dan gepland en hiermee hadden de keurmeesters ruim de tijd om de machines te keuren. Na de keuring bleek alles in orde en kreeg de International 1086 de “Tech en Safety Inspection 2015” sticker opgeplakt.
Rond 19.00 uur ging de 4.5 ton Supersport klasse van start. Er stonden 13 deelnemers op de startlijst waarvan 1 bijschrijver. Bruggeman mocht als eerste aanhaken en had hiermee de proeftrek. Rond de 22m kwam de machine plotseling tot stilstand met een vermoedelijk probleem in de aandrijflijn. Wild Pirate was de volgende op de startlijst en had hiermee de proeftrek. Deze haalde een Full Pull. De wedstrijdleiding besloot de sleepwagen een tandje zwaarder te zetten. De Black Magic reed daarna een redelijke run maar omdat dit ook een proeftrek betrof koos men ervoor om de run over te doen. White Shadow was de volgende en reed een dikke Full Pull. Dit was de eerste officiële afstand. Voor The Mystery was deze afstand te ver en bleef steken op 105.75m. Daarna was het de beurt aan de winnaar van Wekerom namelijk Simply Green. Marien reed ook met het groene hert een gemakkelijke Full Pull. Maximum Massey, die voor het eerst van het seizoen op de baan stand, had bij de start last van technische problemen en kwam niet van zijn plaats. Van Stappust eindigde op een afstand van 102.19m. Wild Pirate deed zijn proeftrek over en reed wederom een Full Pull. Black Magic volgde daarna maar de motor kreeg niet de gewenste toeren en stopte op een afstand van 42.11m. Up and Down kwam tot een afstand van 107.86m. Red Devil kwam ook niet op de gewenste toeren en bleef steken op een afstand van 47.04m. Daarna kwam de muziek van “Ticking Timebomb” uit de boxen ten teken dat Red Impact op de baan kwam met Manus als bestuurder. De ketting werd strak getrokken en met de nodige vlammenspel werd de motor opgetoerd. In een snelle run werd er ook een Full Pull behaald. Peeters die daarna volgde reed met nieuwe banden ook een Full Pull. Daarna volgde bijschrijver Secret of the Valley. Deze machine liep verrassend goed en behaalde ook een Full Pull. Hiermee hadden 6 deelnemers zich gekwalificeerd voor de finale.
White Shadow was de eerste finalist en reed een afstand van 107.25m. Simply Green reed daarna voorbij aan die afstand en zette de zwart/wit geblokte vlag neer op een afstand van 112.33m. Voor Wild Pirate waren die afstanden te ver en stopte op 97.57m. Daarna mocht Manus het gaan proberen om voorbij de leidende afstand te rijden. In een goede run ging het aan het einde van de run mis. De International 1086 kreeg te maken met differentieel werking met als gevolg dat het linker achterwiel stil stond en de rechter achterwiel doorslipte. Uiteindelijk verscheen er een afstand van 105.40m op het scorebord. Peeters had een onstuimige start en behaalde een afstand van 102.66m. Voor Secret of the Valley was de 100m te ver en stopte op 98.75m.
Hiermee feliciteren wij Team Simply Green met het behalen van de eerste plaats.
In de tussenstand van de competitie staan wij met het resultaat van een 3e plaats vandaag ook op de 3e plaats.
De eerst volgende wedstrijd is a.s. zaterdag 23 mei in Stroe.