Rond de klok van 23.00uur werd er gestart met onze 4.5ton Supersport klasse. Er stonden 12 competitiedeelnemers en 2 bijschrijvers op de startlijst. White Shadow had deze keer de proeftrek en zette de Case stil op een afstand van 106.89m. De wedstrijdleiding besloot de sleepwagen afstelling te laten staan en White Shadow besloot ook de afstand te laten staan. Als 2e op de startlijst stond de machine van Peeters op de startlijst. Wederom was het Eddy van Ekelen die het stuur van de International in handen had. Tijdens de run ging het rond de 90m mis. Onder de motorkap kwam een grote plof vandaan gevolgd door een flinke rook ontwikkeling. In eerste instantie werd er gedacht dat er turbo schade was maar de rook bleek stoom te zijn en de oorzaak bleek de intercooler te zijn. Deze was flink ontzet en gescheurd. Uiteindelijk verscheen er een afstand van 91.96m op het afstandenbord. Black Magic kwam net niet aan de 100m en bleef steken op 99.70m.
Red Devil, die In Wekerom nog afwezig waren, reden in een mooie run een afstand van 105.46m. Daarna was het de beurt aan The Mystery. Rond de 105m ging het bij deze Valtra ook mis. Onder de motorkap was hier ook een plof te horen. Deze oorzaak bleek te liggen in een losgeschoten inlaatslang. De uiteindelijke afstand was 105.85m. Maximum Massey kwam niet verder dan 86.34m en Bruggeman behaalde een afstand van 91.90. Toen kwam Henri met de Red Impact op de baan. De International werd opgetoerd en ging goed van start en met een hoge snelheid reed Henri naar het einde van de baan. Maar rond de 100m ging het mis. De snelheid en de toeren van de machine vielen weg en de machine stond op 102.98m stil. Algauw constateerde Henri dat er geen gas met de gashendel gegeven kon worden. Na een blik onder de motorkap werd er geconstateerd dat de gaskabel bij de brandstofpomp was losgeschoten. Teleurgesteld werd de machine afgesleept en werd er afgewacht of we nog voor de finale in aanmerking zouden komen maar de kans daarop was zeer klein omdat er nog een aantal deelnemers moesten komen. De eerste kandidaat daarvoor was de Blue Thunder en deze reed in een zeer goede run over onze afstand heen en stopte op een afstand van 107.39m. Hiermee was onze kans om eventueel nog finale te rijden verkeken. Simply Green deed hier nog een schepje bovenop en Laurens den Boer reed een dikke Full Pull. Secret of the Valley stopte op een afstand van 99.98m. Als laatste van de competitiedeelnemers stond thuisrijder Gerard Hofstede met de Van Stappust op de baan. Ook die ging richting een Full Pull maar bleef steken op een afstand van 108.43m Daarna volgden de bijschrijvers Wild Pirate en Up and Down met 101.55m en 45.63m.
De finale bestond uit 4 deelnemers en White Shadow mocht als 1e van start gaan en zette de finishvlag neer op 101.47m. Blue Thunder ging voorbij aan deze afstand en zette de vlag neer op 105.56m. Simply Green reed weer voorbij aan de afstand van de Blue Thunder en zette de vlag neer op een afstand van 108.21. Als laatste mocht Van Stappust voor eigen publiek laten zien wat de John Deere in z’n mars had maar de afstand van de Simply Green bleek geen haalbare zaak. De machine stopte op een afstand van 103.21m wat goed was voor een 3e plaats.
Voor ons leverde dit resultaat een 7e plaats op. In de tussenstand staan we nu 2e achter de Simply Green. Zaterdag 24mei staat voor ons alweer de volgende competitiewedstrijd op de agenda. Deze wedstrijd wordt verreden in Stroe. Voor deze wedstrijd gaan we in ieder geval zorgen dat het probleempje met de gaskabel opgelost wordt en gaan we voor een beter resultaat.
Uitslag:
1 Simply Green FP 108.34m
2 Blue Thunder 107.39m 105.56m
3 Van Stappust 108.43m 103.21m
4 White Shadow 106.89m 101.47m
7 Red Impact 102.98m