Erichem 2015
mei 20, 2015
Achterberg valt in het water
juni 3, 2015
Alles

Stroe 2015

Afgelopen zaterdag was het de beurt aan de 3e wedstrijd van het seizoen en die werd verreden in Stroe. In de dagen voor deze wedstrijd werd de International 1086 gecheckt en werd de machine vrijdagavond nog voorzien van nieuwe banden. Het betrof banden met het zogenaamde “Puller” profiel. Met deze banden hopen we meer grip op de baan te kunnen creëren.

In het begin van de middag werd er afgereisd naar Stroe. Eenmaal gearriveerd werd de Red Impact en de benodigde spullen uitgeladen. Ook werd de tent opgezet die is voorzien van een nieuwe tentdoek. Dit tentdoek is geschonken door sponsor Verhuurbedrijf Aart den Hartog. Wij bedanken Verhuurbedrijf Aart den Hartog hiervoor. Volgens het progamma was het de bedoeling dat de 4.5 Supersport klasse om 19.45 uur van start gaan maar door problemen in de Two Wheeldrive klasse (Grand National) op onze baan liep dit uit naar 20.30 uur.

Er stonden deze keer 14 deelnemers op de startlijst waarvan 2 bijschrijvers. Van Stappust was de eerste die op de startlijst stond en had hiermee de proeftrek. Met een afstand van 102.41m besloot men om de run over te doen. De sleepwagen bleef op de ingestelde afstelling staan en daarmee mocht Maximum Massey de eerste officiële afstand neerzetten. Met een afstand van 100.83m waren de Massey Ferguson mannen dik tevreden. Daarna was het de beurt aan de Simply Green die aan de wedstrijd van vorig jaar een nare smaak aan overhielden. Door een toen onstuimige run dreigde de John Deere op zijn zij te gaan maar gelukkig gebeurde dat niet maar het leverde wel een diskwalificatie op. Nu reed Laurens de Boer een betere run en de eerste Full Pull afstand verscheen op het scorebord. The Mystery reed over de linker kant van de baan en dat was niet de beste kant, 101m werd er behaald. Wild Pirate ging over die afstand heen en stopte op 105.76. Voor Bruggeman was deze afstand net te ver en zette de sleepwagen neer op een afstand van 104.22m. Daarna kwam Henri met de Red Impact op de baan. Hoe zou de run gaan met de nieuwe banden? Henri toerde de motor op en ging goed van start. De snelheid zat er goed in en er werd een overtuigende Full Pull behaald. Van Stappust kwam daarna voor de 2e maal op de baan en verbeterde zijn eerste run met 5m namelijk 107.75m. Up and Down kwam niet verder dan 101.10m en Black Magic reed heel lang op zijn koppeling en stopte op een afstand van 92.39m. Peeters, met Eddie van Eekelen op de turbo aardbei, reed ook een Full Pull. Red Devil kreeg de motor niet op de juiste toeren en stopte op 48.14m. Daarna mocht White Shadow als laatste competitiedeelnemer proberen om zich ook bij het rijtje finalisten te rijden maar met een afstand van 105.99m was dit niet voldoende. Hierna volgden de bijschrijvers Secret of the Valley (105.69m) en Steel to Steal (38.40m).

Als eerste finalist (van totaal 4) mocht Simply Green van start gaan. In een run die strak langs de rechter kalklijn eindigde werd er een afstand behaald van 96.93m. Daarna mocht Henri het gaan proberen om de leidende afstand te verbeteren. In een run waarbij de balans niet ideaal was werd er uiteindelijk toch voorbij gegaan aan de afstand van Simply Green, 99.28m verscheen er op het scorebord. Van Stappust volgde daarna en reed zich met 96.89m net onder de afstand van Simply Green. Toen kon er nog 1 deelnemer ons van de winst afhouden en dat was de machine van Peeters. In een run waarbij de machine in een deining dreigde te raken maar naarmate de afstand vorderde het weer minder werd ging de sleepwagen net voorbij aan onze afstand en verscheen er een afstand van 100.21m op het scorebord. Hiermee was de lang gekoesterde winst voor Peeters binnen.

Langs deze weg feliciteren wij team Peeters met het behaalde resultaat.
Met een mooie 2e plaats en data van de nieuwe banden op een goede wedstrijdbaan zijn wij tevreden huiswaarts gekeerd.

De volgende wedstrijd is a.s. vrijdagavond 29 mei in Achterberg.

Bekijk hier de uitslag en de stand.

X