Montfoort 2017
augustus 24, 2017
Stroe EK 2017
september 14, 2017
Alles

Meerkerk 2017

Afgelopen zaterdag was het voor ons weer de beurt aan onze thuiswedstrijd in Meerkerk. Deze, alweer 12e competitie wedstrijd van het seizoen, stond in het teken van het ontvangen van sponsors, supporters, relaties en collega teams op de VIP-zone langs de baan.

In de week ervoor waren we achter de schermen al druk bezig met de voorbereidingen. Op woensdag begon dit gestalte te krijgen door de tenten die op de locatie in Meerkerk werden opgebouwd. Vrijdag waren de laatste spullen gebracht en zo konden we zaterdag starten met de inrichting van de Red Impact VIP-zone. Ondanks een paar regenbuien in de ochtend stond alles begin van de middag opgebouwd en waren we klaar voor de ontvangst van de genodigden.

De International 1086 was er ook weer klaar voor. De in Montfoort opgelopen schade van een gebroken tuimelaar viel gelukkig mee en beperkte zicht tot alleen de tuimelaar.

Onze klasse stond als laatste klasse op het programma dus hadden we ruim de tijd om vele genodigden te woord te staan onder het genot van een hapje en een drankje. Het weer was in de middag perfect maar de buienradar werd toch steeds in de gaten gehouden want de verwachting was wel dat er in de avond regen op komst was. Dit gebeurde ook vlak voor de start van onze klasse.
Gelukkig was de regenbui maar van tijdelijke aard en werd er rond de klok van 21.00uur gestart met de 4.5 ton Supersport. Simply Green mocht als eerste van start gaan. Ook voor hun was de wedstrijd in Meerkerk een thuiswedstrijd. De John Deere opende de klasse met een dikke Full Pull. De sleepwagen bleef in de afstelling staan. Peeters volgde daarna en reed een afstand van 107.91m. Voor Wild Pirate zat er niet meer in dan 96.21m. Up and Down kwam wel voorbij aan die afstand en noteerde 100.81m op het scorebord. Secret of the Valley bleef met 100.47m daar weer net onder.
Van Stappust die daarna volgde reed ruim voorbij aan de laatst genoemde afstand en zette de sleepwagen stil op 109.63m. Voor White Shadow, die dit seizoen ook al geen gelukkig seizoen hebben, zat er niet meer in dan 50.58m. Daarna kwamen de 2 Massey Fergusons en de Valtra van The Mystery nog op de baan waarvan Red Devil als eerste een afstand behaalde van 104.04m. The Mystery reed als 2e deelnemer een Full Pull en Maximum Massey behaalde een afstand van 47.96m.
Als laatste deelnemer mocht Henri de Red Impact voor de sleepwagen zetten. Hoe zal de run op de thuiswedstrijd verlopen? De spanning was te snijden in de Red Impact VIP-zone. De motor van de 1086 werd langzaam op getoerd en ging van start. In een mooie run werd er een afstand behaald van 108.44m wat een finale plaats opleverde. Onder luid gejuich en applaus werd Henri met de machine weer afgesleept.

Hiermee werd al duidelijk dat, doordat Peeters zich niet gekwalificeerd had voor de finale, de winnaar van de  competitie ook al bekend was. Het was alleen de vraag of Simply Green nu kampioen kon worden of op de laatste wedstrijd in Halsteren. Simply Green werd op getoerd en ging van start maar al gauw werd zichtbaar dat er niet de gewenste snelheid in de machine kwam wat resulteerde in een afstand van 95.95m. Dat deze afstand niet voldoende was voor de winst werd ook bevestigd door Van Stappust want die noteerde een afstand van 104.26m. The Mystery eindigde de run op 101.76m spectaculair met een grote explosie onder de motorkap. Oorzaak, een kapotte turbo.
Toen mocht Henri als laatste deelnemer weer voor de sleepwagen komen. Wederom was de spanning te snijden. De start was goed en de snelheid zat er goed in maar om voorbij de 100m te komen was het net iets te veel gevraagd. De afstand die verscheen op het scorebord was 98.54m wat goed was voor een 3e plaats.
Hiermee moet Simply Green nog even wachten tot de laatste wedstrijd in Halsteren om zich officieel competitie kampioen te mogen noemen.

Voor ons was deze mooie 3plaats een mooie bekroning van een drukke week en een drukke maar zeer geslaagde dag en keerden we later op de avond met een tevreden gevoel huiswaarts.

X