Afgelopen zaterdag was het de beurt aan de 2e competitie wedstrijd die verreden werd in het Betuwse Erichem. Op deze wedstrijd, waar ook het jaarlijkse NTTO keuren van de trekker(s) op het programma staat werd er gevraagd om extra op tijd aanwezig te zijn. Hieraan gaven wij gehoor en zodoende waren we halverwege de middag al op het wedstrijdterrein aanwezig.
Vlak voor de wedstrijd werd onze machine gekeurd en goedgekeurd en verscheen de sticker “ “ETPC/NTTO TECH & SAFETY INSPECTION 2018” op onze trekker. Hiermee kunnen we weer een jaar voorruit.
De 4.5ton Supersport klasse stond als laatste klasse op het programma en ging om 19.30 uur van start. Steel to Steal, Maximum Massey en Up and Down hadden zich afgemeld vanwege technische problemen. Hiermee bleven er nog 9 deelnemers over.
Red Devil had deze keer de proeftrek en zette de sleepwagen neer op een afstand van 100.40m. De wedstrijdleiding besloot de sleepwagen afstelling te laten staan. Red Devil besloot om hun run over te doen. Als 2e deelnemer was het de beurt aan Manus om met de Red Impact op de baan te komen. De ketting werd strak getrokken en Manus begon de motor op te toeren. Tijdens dat proces begon de machine al te rijden en dat was voor het mooie te vroeg. Naarmate de run volgde kwam de motor er nog wel op alleen had dat het mooiste geweest als dat vanaf het begin was geweest. Hierdoor kwam niet de gewenste snelheid in de machine en staakte de International 1086 de strijd op 95.32m.
Van Stappust volgde daarna met een afstand van 109.12m. Peeters eindigde met 108.28m vlak daarachter. Great Experience, Secret of the Valley en White Shadow reden met afstanden van 107.66m, 101.13m en 107.72m ook voorbij de 100m. Daarna kwam Red Devil weer op de baan om de proeftrek over te doen. Met een afstand van 96.57m leverden ze een flink aantal meters in t.o.v. de proeftrek. Simply Green reed daarna als enigste een Full Pull. Als laatste deelnemer noteerde The Mystery 105.17m op het scorebord.
De finale bestond uit 4 deelnemers namelijk Van Stappust, Peeters, White Shadow en Simply Green.
Als eerste mocht Van Stappust de zwart/wit geblokte finish vlag gaan neerzetten. De John Deere noteerde een afstand van 102.75m. Peeters reed daarna voorbij aan die afstand en verzette de finish vlag naar 104.44m. Voor de goedlopende Case van White Shadow was 104.44m te hoog gegrepen en staakte de strijd op 103.58m. Daarna was het de beurt aan Simply Green die in de kwalificatie als enigste een Full Pull noteerde. Nu had de John Deere aan het einde van de run ook moeite om de juiste grip te vinden en noteerde een afstand van 101.24m.
Voor ons was een 9e plaats niet het resultaat waar we vooraf op hadden gehoopt.
Soms zit het mee en soms zit het tegen zouden we maar zeggen.
De volgende wedstrijd waarvoor we ons gaan voorbereiden is op 26 mei in Loerbeek.