Afgelopen zaterdag werd de 3e competitie wedstrijd verreden in Loerbeek. Voor ons was deze locatie nieuw, want in het verleden werd deze wedstrijd in Didam verreden maar sinds een paar jaar nu in Loerbeek.
Halverwege de middag werd er koers gezet richting het Gelderse Loerbeek. Eenmaal gearriveerd troffen we een mooi en groot terrein aan en waren we nieuwsgierig hoe de banen erbij lagen.
Er werd gereden op 2 banen want een aantal Grand National klassen reden daar ook hun wedstrijd.
Op onze baan constateerde we dat het bij de start en aan het einde niet echt een taaie baan was.
Een kwartier eerder dan op het programma stond vermeld, ging de 4.5 ton Supersport klasse van start. Er stonden 13 deelnemers op de startlijst waarvan 1 bijschrijver.
Van Stappust mocht als eerste van start gaan en reed gelijk een Full Pull. De wedstrijdleider besloot de sleepwagen zwaarder te zetten. Black Magic was de volgende deelnemer op de startlijst en stopte op 79.34m. Nu besloot de wedstrijdleider om de sleepwagen maar weer lichter te zetten.
Wild Pirate kwam na de start niet goed op toeren en eindigde op 67.99m. Toen was het de beurt aan de leider in de tussenstand Simply Green. Deze liet het wel zien hoe het moet en noteerde een Full Pull op het scorebord. Dit was ook gelijk de eerste officiële afstand. Secret of the Valley had een lastige start en eindigde op 100.88m. Als volgende deelnemer mocht Manus het met de Red Impact gaan proberen. Door aanwijzingen van Mark aan Manus werd de machine vakkundig voor de sleepwagen gezet en werd de ketting strak getrokken. De machine werd opgetoerd, ging goed van start en reed met veel grondverzet en rondvliegend grond ook een Full Pull.
Bruggeman kwam niet verder dan 101.72m. Van Stappust die daarna zijn proeftrek over reed behaalde ook een Full Pull. Wild Pirate had daarna hetzelfde probleem als de eerste run en eindigde nu op 68.67m. The Mystery had ook geen goede run en stopte op 93.79m. Peeters, die daarna volgde, had ook problemen tijdens de run want toen de machine moest gaan trekken viel het toerental weg en kwam tot stand op 69.29m.
Nu kwam White Shadow op de baan en was de vraag of die ook een Full Pull kon behalen maar die afstand bleek toch te hoog gegrepen. 107.09m gaf het scorebord aan. Of dat deze afstand voldoende was om in de finale terug te komen moesten we nog even afwachten.
De volgende deelnemer was Red Devil en die reed ook een Full Pull dus viel White Shadow definitief af om terug te mogen keren in de finale. Up and Down kwam niet verder dan 101.56m en bijschrijver Maximum Massey eindigde met een hobbelende machine op 58.68m.
De finale bestond nu uit 4 deelnemers en Simply Green mocht als eerste finalist de zwart-wit geblokte finish vlag gaan neerzetten. In een goede run werd de vlag neergezet op 111.47m.
Nu was het zaak voor Manus, die als volgende deelnemer op de baan kwam, om niet in de midden van de baan te eindigen want daar zat niet veel grip meer in. De International 1086 werd over rechts voor de sleepwagen geplaatst in de hoop dat de machine aan de rechter zijde de run zou maken.
Het eerste stuk ging het goed maar naarmate de run vorderde kwam de machine in hetzelfde spoor als van Simply Green terecht en dat ging ten koste van de grip. Uiteindelijk kwam de machine stil op 107.77m. Voor Van Stappust was onze afstand te ver en met een motor die uitwaaide kwam de machine tot stilstand op 100.97m. Dit was ook gelijk de laatste deelnemer want Red Devil kon geen finale rijden wegens motor problemen.
Voor ons leverde deze wedstrijd een mooie 2e plaats op en daar zijn we dik tevreden mee.
Langs deze weg feliciteren we team Simply Green met de eerste plaats
De volgende wedstrijd is a.s. vrijdag 3 Juni in Staphorst.