Lochem 2019
januari 4, 2020
Montfoort
januari 4, 2020
Alles

Hoogblokland 2019

Zaterdag 17 augustus was het zover, onze thuiswedstrijd in Hoogblokland stond op de kalender.
Deze wedstrijd betrof ook alweer de een na laatste competitie wedstrijd van het seizoen. Wat gaat een seizoen toch weer snel. In de week voorafgaand aan de wedstrijd werd het bekende Red Impact VIP zone weer opgebouwd zodat we sponsoren, supporters van de Vrienden van Red Impact club en relaties konden ontvangen.
De weersverwachting voor de zaterdag was wel dat er wel wat regen verwacht zou worden maar we hoopte dat het mee zou vallen.

Zaterdagmorgen vroeg werd er afgereisd richting Hoogblokland. Het terrein lag er mooi bij.
Zoals eerder vermeld was de basis al opgebouwd en werd verder de puntjes op de bekende i gezet. Tijdens de opbouw in de ochtend vielen er al verschillende lichte buien. Door de regenbuien begon de wedstrijd ook later dan gepland want volgens het programma zouden de wedstrijden om 13:00 uur beginnen maar dat werd nu rond de klok van 14:00 uur. Inmiddels waren de eerste genodigden ook al gearriveerd op onze VIP zone.
Toch viel er verder op de dag nog meerdere regenbuien maar ondanks dat we zelf al tenten hadden staan was dat eigenlijk voor het mooie niet voldoende. Gelukkig kregen we hulp van ons collega team Red Dream. Deze hadden nog 2 tenten ter beschikking en boden deze aan. Hier maakten we graag gebruik van en zo konden alle gasten toch nog droog staan en konden de dames van de catering ongestoord wat eten klaar maken. Ook via deze weg bedanken we team Red Dream nog hiervoor.
Door alle oponthoud van de regenbuien begon onze klasse ook een flink stuk later. Normaal stond onze klasse gepland rond de klok van 18:45 uur maar dat werd nu 20:30 uur. Door de vele regenbuien was de wedstrijdbaan er ook niet beter op geworden dus was het afwachten hoe de runs tijdens de klasse verreden zou worden. De wedstrijdklasse werd overigens verreden onder floating finish regelement.
Van Stappust had deze keer de proeftrek maar deze had duidelijk last van om de gewenste grip te vinden en strandde op een afstand van 88.67m. De wedstrijdleiding besloot de sleepwagen lichter te zetten. Daarna was het de beurt aan Red Dream om te kijken wat hun run zou opleveren. Ook Red Dream was zoekende naar grip en eindigde op een afstand van 90.08m. De wedstrijdleider besloot toch de afstelling van de sleepwagen zo te laten staan. Great Experience had daarna helemaal de grootste moeite om grip te vinden en strandde op 75.10m. The Mystery reed daarna voorbij aan alle afstanden en noteerde een afstand van 99.97m. White Shadow had vervolgens goed gekeken hoe er wel gereden moest worden en noteerde een verassende 109.00m op het scorebord. Steel to Steal en Secret of the Valley kwamen niet verder dan 96.77m en 87.54m. Daarna volgde Van Stappust en verassend ook Red Dream die beiden hun proeftrek overdeden. Nu werden er afstanden behaald van 80.38m en 83.82m. Voor beide was het een mindere afstand dan in de eerste runs. Simply Green had zelfs ook de grootste moeite en haalde met veel slip een afstand van 81.47m. Voor Red Devil zat er niet meer in dan 83.33m maar Peeters had daarna wel een goede run en reed voorlopig naar de verste afstand namelijk 113.07m. Hiermee werd duidelijk zichtbaar dat diegene die bij de start het minste slip kon creรซren en daarmee de meeste snelheid kon maken zo ook kans maakte op een goede afstand te behalen. Toen mocht Henri met de 1066 op de baan komen. De hele VIP zone keek met belangstelling naar wat voor afstand de Red Impact zou behalen. Na de start vlogen de stukken grond al door de lucht wat er op duidde dat ook wij last hadden om de grip te vinden. Uiteindelijk kwam de machine stil op een afstand van 83.20m. MeterVreter mocht als laatste deelnemer van start gaan en die hadden op hun beurt goed gekeken hoe andere deelnemers gereden hadden en reden met de juiste versnelling en weinig slip bij de start naar een dikke afstand van 117.32m.
Het was jammer dat de regen de wedstrijdbaan dusdanig had beรฏnvloed waardoor er een verassende uitslag op het scorebord kwam te staan.
Ondanks de regenval kijken wij als team terug op een geslaagde dag waar we vele mensen hebben mogen ontvangen.

Nu rest ons nog 2 wedstrijden te gaan namelijk op zaterdag 14 september het Nederlands Kampioenschap in Wekerom en op 28 september de laatste competitie wedstrijd in Halsteren.
De laatste wedstrijddag in Halsteren wordt een zeer spannende dag want samen met Red Dream zijn we in strijd tegen degradatie verwikkeld. Het onderlinge verschil is 3 punten in het voordeel van ons.
Uiteraard gaan we ons uiterste best doen voor behoud in de top klasse van de 4.5 ton Supersport.

X