2000Mooie kans
In 2000 werd bij de NTTO de Supersportklasse geïntroduceerd. Dit vonden wij een mooie kans om daarin mee te gaan. Er werd besloten dat de IHC 1246 werd omgebouwd naar een IHC 1455. Deze werd volledig klaargemaakt voor de Supersportklasse 3,5 ton. Op het NK werd er met de IHC 1046 in de Sportklasse 3.5 ton een 5e plaats behaald.
En of dat allemaal niet genoeg was, werd ook de IHC 1046 omgebouwd naar een IHC 1246. Deze was goed om mee te rijden in de Sportklasse 4,5 ton.
2001Registratieproblemen
In 2001 is ook de IHC 1086 bij diverse wedstrijden actief geweest in de Standaardklasse 5.5 ton. Hiermee werd in dat jaar verschillende prijzen in de vitrinekast gesleept.
We kregen toen het idee om de IHC 1086 klaar te maken om mee te doen met de Sportklasse 4.5 ton maar wegens registratieproblemen van de brandstofpomp is er in dit jaar niet mee gereden.
Op het NK werd er met de IHC 1246 in de Supersportklasse 3.5 ton een 7e plaats behaald en met de IHC 1455 een 3e plaats.
2002Rustig jaar
In dit jaar werd er op het NK met de IHC 1246 in de Sportklasse 4.5 ton een 12e plaats behaald en met de IHC 1455 in de Supersportklasse 3.5 ton een 3e plaats.
2003Supersportklasse 4,5 ton
In dit jaar is de IHC 1086 aangepast en klaargemaakt voor de Supersportklasse 4,5 ton. De motor werd naar 9 liter gebracht en de nokkenas, brandstofpomp en chassis werden aangepast om deze tractor hoog te laten presteren. Zeker in het begin van het seizoen liet hij merken dat hij aanwezig was en behaalde dan ook vele eerste plaatsen bij de NTTO wedstrijden. Ook in de “Basrijs” competitie werd hoog gescoord met die tractor.
Op het NK in Staphorst werd met de IHC 1086 een 2e plaats behaald.
Ook werd er met de IHC 1455 succesvol gereden. In de competitie werd er een 1e plaats behaald. Op het N.K. helaas een 10e plaats.
We konden in 2003 in ieder geval over de IHC 1455 zeggen dat we een kampioenstractor in ons midden hadden.
2004Twee tractoren
In dit seizoen zijn we weer met twee tractoren gestart maar met het idee om de IHC 1455 te verkopen om ons dan te kunnen richten op één tractor, namelijk de IHC 1086. Dit jaar is er door de rijders van de Supersportklasse 4.5 ton een eigen competitie georganiseerd omdat de rijders van mening waren dat er dan veel meer spanning maar ook meer wedstrijdverband zal ontstaan. Voor ons resulteerde dit met de IHC 1086 in een heel goed resultaat want zowel de Competitie titel als het Nederlands Kampioenschap ging naar Zijderveld. Tijdens het Nederlands kampioenschap dat toen in Stroe werd gehouden hebben we wel afscheid genomen van de IHC 1455. Na de laatste run werden de sleutels overgedragen aan de nieuwe eigenaar Erwin Fokkink uit Heelweg.
2005Veel gebeurd
Tijdens de winter van 2004-2005 was er veel gebeurd aan de tractor. Zowel motortechnisch maar ook aan de buitenkant werd het grondig aangepakt. De buitenkant is toen voorzien van een nieuwe laklaag inclusief het “Red Impact” logo die in airbrush spuitwerk is uitgevoerd.
Dit seizoen had de NTTO besloten om meerdere klassen als competitieklassen op te nemen waaronder ook onze Supersportklasse 4.5 ton. Helaas hebben we dit seizoen in de competitie niet het resultaat kunnen behalen van het jaar ervoor. We konden maar niet vinden waarom de machine zijn uithoudingsvermogen kwijt was. Aan het einde van het seizoen hadden we het probleem gevonden, met als resultaat toch nog de 2e plaats op het Nederlands Kampioenschap en een 2e plaats in de competitie.
In dit jaar hebben we ook een nieuw vervoermiddel voor onze machine aangekocht waar we met ons gehele team gezamenlijk naar de wedstrijden konden reizen. Dit vervoermiddel is een ex verhuiswagen en was jarenlang het vervoermiddel geweest van Team Lambada uit de A-divisie. Toen we “de Bus “ in Zijderveld hadden, hebben we er een paar kleine aanpassingen aan verricht zodat onze tractor erin paste, en konden we op weg met onze nieuwe aanwinst richting de wedstrijden.
2006Wederom aanpassingen
In de winter 2005-2006 is wederom de tractor aangepast, maar nu was er ook uiterlijk heel wat veranderd, zo is er een nieuw frame gebouwd en kwam er een rolkooi op de machine die ook weer de nodige aanpassingen vereiste. De Bus is deze winter ook onderhanden genomen en voorzien van een hele nieuwe motor die wat meer vermogen in zich heeft. Al met al was dit een drukke winter voor ons.
Tijdens de voorbereidingen naar het komende seizoen hebben we helaas veel te vroeg afscheid moeten nemen van ons teamlid Hendri de Lange die door een ongeval op 3 April 2006 om het leven is gekomen op een veel te jonge leeftijd van 23 jaar. Voor ons stond toen de wereld even stil, woorden schoten te kort, en het verlies van een graag geziene teamgenoot viel ons erg zwaar.
Het seizoen 2006 begon weer met zoeken naar de juiste afstelling, motorisch hadden we de machine al vrij vroeg in het seizoen naar ons zin maar we miste de grip op de baan. Deze hebben we toen verbeterd door aanschaf van andere banden. Zo haalde we uiteindelijk ook dit jaar een mooie 2 plaats in de competitie.
2007Voor de wind
Het jaar 2007 was een jaar die we niet snel zullen vergeten. In dit jaar ging het ons voor de wind, zo hebben we in dit jaar de titels van Competitie en Nederland kampioen 2007 op ons naam kunnen schrijven. En als klap op de vuurpijl zijn we door de leden van de NTTO bijgeschreven in de “Hall of Fame”. Deze prijs wordt eens in de vijf jaar toegekend aan het meest bewezen team in de S-divisie. Uiteraard is dit een prijs waar we erg trots op zijn.
2008Nieuwe motor
In de winter 2007-2008 zijn we volop bezig geweest met het bouwen van een nieuwe motor. Dit was door wat tegenslag wat vertraagd en zo zijn we de eerste wedstrijden toch gestart met de oude motor, die zo bleek, de concurrentie nog goed aan kon. Halverwege het seizoen wilde we het toch gaan proberen met de nieuwe motor, maar bij het warmdraaien op onze thuisbasis ging het niet goed en kwam de vijfde drijfstang via de zijkant naar buiten. Einde verhaal voor deze motor. De teleurstelling was enorm binnen ons team. Toen zijn we met de “oude” motor, nadat we hem grondig hadden gereviseerd, weer verder gegaan en haalde alles eruit wat erin zat. Met goed resultaat want ook dit jaar gingen de titels van Competitie kampioen en Nederlands kampioen 2008 naar Zijderveld.
2009Turbo's
Ook werd dit seizoen gekenmerkt door een aantal tegenslagen waaronder een aantal kapotte turbo’s, versnellingsbak schade en door een soms onstuimige trekker. Toch werden er ook goede resultaten behaald wat uiteindelijk resulteerde in een 3e plaats in de competitie. Het N.K. was één van de wedstrijden waar de turbo ons in de steek liet.
2010Dieet
In de winterperiode van 2009-2010 is heeft de International 1086 een “Sonja Bakker” dieet ondergaan wat moest resulteren in een grote gewichtsbesparing. Dit is in de vorm van een andere achterbrug gedaan wat moest gaan resulteren dat we meer verplaatsbaar gewicht konden creëren. We zijn dit jaar 4e geworden in de competitie en 2e op het NK.
2011Turbo's (2)
In 2011 was een jaar waar we verschillende turbo’s kapot hebben zien gaan. We konden de vinger er niet op leggen waar dit aan lag. We zijn dan ook het hele jaar hiermee bezig geweest om dit te verhelpen. We werden dit jaar zowel in de competitie als ook op het NK 4e.
2012Grip
2012 begon wederom met turboschade maar gelukkig werden het er niet zoveel als in 2011. Maar toch konden we in dit jaar niet het gewenste resultaat op de baan krijgen. We hadden moeite met de juiste grip van de banden en de juiste afstelling van de brandstofpomp te vinden. Uiteindelijk zijn we ook in dit jaar zowel in de competitie als op het N.K. 4 geworden.
2013Wat is ie mooi he!
In de winter van 2012-2013 heeft de Red Impact een ware metamorfose ondergaan. Er is wederom een nieuw frame gebouwd en ook de beplating is aangepast. Ook is er een nieuwe look van de Red Impact gemaakt. Het betreft een nieuwe kleurstelling in het rood en wit en een nieuw logo. Dit alles is in mooi airbrush spuitwerk op het plaatwerk aangebracht. Eigenlijk kan men zeggen dat er een hele nieuwe trekker is gebouwd.
In dit jaar hebben we ook een technische fout in het motorblok gevonden wat waarschijnlijk de teleurstellende resultaten van 2011 en 2012 veroorzaakte. Toen we dit eenmaal aangepast hadden zijn we overnieuw aan het afstellen gegaan om te proberen steeds meer vermogen uit de tractor te halen en op de baan te krijgen. Het is voor ons echt een testjaar geweest. Uiteindelijk behaalde we dit jaar een 2e plaats in de competitie en een 9e plaats op het NK.