Sponsornieuws 2013
juli 21, 2014
Powerweekend Made 2013
juli 21, 2014
Alles

Pech in Staphorst 2013

Vrijdagavond 7 juni stond de 5e competitie wedstrijd op de kalender en die werd verreden in Staphorst. Voorafgaand aan deze wedstrijd hadden we op zaterdag 1 juni nog een demo wedstrijd gereden in Hoogeveen. Deze wedstrijd gebruikten we om wat veranderingen te testen. Manus was op deze wedstrijd de bestuurder van de Red Impact. Na een start die al een stuk minder lang duurde dan in Stroe ging de machine goed van start maar rond de 70 á 80 meter kwam er een sputterend geluid uit de trekker en het vermogen viel weg terwijl de motor steeds meer toeren ging maken oftewel de motor sloeg op hol. Gelukkig kon er met de noodstop een eind aan gemaakt worden. Na inspectie bleek het probleem in de brandstofpomp te zitten en viel de schade uiteindelijk nog mee.

 

Vrijdagavond 7 juni werd er wederom koers gezet richting het noorden. Eenmaal aangekomen hadden we een mooi plaatsje strak achter de tribune en dicht bij de baan. Na enige tijd arriveerde ook de Simply Green waarvan we vernomen dat ze op de dag zelf nog problemen hadden gehad met de koppeling. Toen ze de machine hadden uitgeladen bleek dat het probleem nog niet helemaal verholpen was en waren ze op zoek naar een lasapparaat. Laten wij nu altijd een lasapparaat bij ons hebben dus boden wij het apparaat aan hun aan zodat ze het probleem konden verhelpen. Rond de klok van 23:00 ging de 4.5ton Supersportklasse van start met totaal 12 deelnemers. Wij stonden als 10e op de startlijst dus hadden we even de tijd om een aantal deelnemers die voor ons reden te bekijken. De proeftrek was deze keer voor de Mannheim Miracle van Bruggeman en deze zette een afstand neer van 101.24m. De sleepwagen werd zwaarder gezet en de Black Magic was de volgende die het mocht proberen. In een run waarbij de neus van de machine volledig aan de grond bleef werd er een afstand van 102.13m behaald. De sleepwagenafstelling bleef nu zo staan maar toch vond Arjan Duits dit niet voldoende en besloot de aftand te annuleren en de run over te doen.

 

Of dit een goede keuze was moesten we afwachten. Steel to Steal kwam niet verder dan 91.09m. Blue Thunder daarin tegen ging wel over de afstand van 102.13m heen en zette de sleepwagen stil op 103.40m. Orange Factory kwam niet verder dan 96.06m. Voor de Secret of the Valley waren er vlak na de start problemen en kwam niet verder dan 15.48m. Red Devil kwam niet verder dan 99.40m. Hierna kwam de Mannheim Miracle weer op de baan die de proeftrek overdeed en reed nu een afstand van 95.65m. Black Magic die ook zijn proeftrek over deed reed nu een afstand waarbij de sleepwagen stopte bij

het bordje van 100m. Met spanning keek Arjan naar het scorebord en daar verscheen 100.01m. Voorlopig bleek dit voldoende om in de finale terug te komen. Daarna was het de beurt aan de turbo aardbeimachine van Peeters. Verrassend haalde deze machine niet de 100m maar eindigde op 99.52m. 86.33m was de afstand die Dragon Deere op het scorebord bracht.

 

Toen was het de beurt aan Henri om te kijken wat hij met de Red Impact kon. Deze keer bleef het vlammenspektakel achterwege en was de machine snel op de juiste toeren om van start te gaan. De machine ging goed van start maar rond de 60m viel het vermogen van de machine weg en eindigde de machine op een teleurstellende afstand van 62.05m. The Mystery, die na ons volgde, had deze keer ook grote problemen. Op 56.35m kwam de machine abrupt tot stilstand met een probleem in de aandrijflijn. Daarna mocht Laurens het met de Simply Green proberen om zich bij het rijtje finalisten te scharen en de vraag was of het laswerk het wel zal houden. In een goede run werd er uiteindelijk een afstand behaald van 105.89m. De las bleek tijdens de run sterk genoeg te zijn maar na de run kon de machine niet op eigen gelegenheid weg komen en werd deze weggesleept door een CASE sleeptrekker.

 

De finale bestond deze keer uit 3 deelnemers waarbij de Blue Thunder als eerste van start mocht. In een mindere run werd er een afstand behaal van 84.64m. Black Magic ging hier ruim overheen en stopte op 93.43m. Als laatste deelnemer mocht de Simply Green aanhaken. Inmiddels kon de machine weer op eigen gelegenheid rijden en werd de John Deere voor de sleepwagen gezet. Uiteindelijk bleek de afstand van 93.43m net iets te ver zijn want de John Deere staakte de strijd op 93.22m. Langs deze weg feliciteren we team. Black Magic met het behaalde resultaat. Voor ons leverde dit resultaat helaas een 10e plaats op.

 

X