Wekerom NK 2019
januari 4, 2020
STARTLIJST STAPHORST 2021
juli 7, 2021
Alles

Zwolle indoor 2020

Vrijdagavond 8 Februari was het zover, de eerste wedstrijd van seizoen 2020 stond op de kalender en werd verreden in de IJsselhallen van Zwolle.
Na een winterperiode waarin de machine is nagekeken, gereviseerd, omgebouwd naar 3200 toeren en omgebouwd om voor de dyno testbank te kunnen en daar ook daadwerkelijk al voor heb gestaan was vrijdag dan de eerste serieuze test. Wat voor run zou de Red Impact maken met 3200 toeren?

Rond de klok van 18:00 uur werd er koers gezet richting Zwolle. Eenmaal gearriveerd werd de machine in 1 van de naast gelegen hallen uitgeladen en gereed gemaakt voor de wedstrijd. Nadat de werkzaamheden waren gedaan werd de hal waar de wedstrijd bezig was opgezocht om te kijken hoe het met de wedstrijd verliep. Door openstaande deuren waardoor de wedstrijd trekkers naar binnen kwamen was de temperatuur in de hal behoorlijk aan de frisse kant en was een dikke jas geen overbodige luxe. Met enige vertraging in het wedstrijdverloop ging onze klasse om 22:45 uur van start. Er stonden 9 deelnemers op de startlijst waarvan 1 deelnemer uit Denemarken.
Steel to Steal mocht als eerste van start gaan en noteerde de eerste Full Pull. De Full Pull lijn bij deze wedstrijd lag op 95 meter. Als 2e deelnemer was het de beurt aan Maximum Massey en deze staakte de strijd op 80,76m. Toen kwam de eerste deelnemer op de baan die een hoger toerental draait dan 2700 toeren. Het betrof Crazy 810 die de motor had afgesteld op 3000 toeren. Tijdens de run kwam er een geluid uit de motor wat niet geheel juist bleek te zijn. De afstand die behaald werd was 76.09m. Daarna mocht Secret of the Valley de baan op komen en kijken of een Full Pull ook haalbaar was. Met een afstand van 94.65m bleek dit net niet haalbaar. Toen was het de beurt aan de Deense deelnemer Krone Hulk II. Deze deelnemer rijd al meerdere jaren op 3200 toeren en was een mooi vergelijk voor de Nederlandse deelnemers die ook op 3200 toeren reden. Krone Hulk II behaalde ook een Full Pull. Daarna kwam Bruggeman als eerste Nederlandse deelnemer met een afgestelde motor op 3200 toeren op de baan. Er werd een afstand behaald van 84.42m.
Toen was het de beurt aan Henri om met de 1066 op de baan te komen. De motor werd naar het gewenste toeren gebracht en ging van start. In een mooie run waarbij de neus van de trekker wel iets stuiterde werd er ook een Full Pull behaald. De exacte afstand was 96.39m. De opluchting binnen het team was groot. Toch best wel spannend zo’n eerste keer in deze afstelling.
Daarna kwam Van Stappust op de baan en die reed op 2700 toeren ook overtuigend een Full pull.
Als laatste deelnemer kwam The Mystery op de baan en ook die behaalde op 3200 toeren een Full Pull. Met 5 deelnemers beloofde het een mooie finale te worden.
Steel to Steal startte als eerst en zette de zwart/wit geblokte vlag neer op een afstand van 86.19m.
Krone Hulk II kwam met 84.28m niet aan die afstand. Daarna mocht Henri weer met de Red Impact op de baan komen alleen verliep de run niet zo als we gewenst hadden. Op 20m kwam er een plof onder de motorkap vandaan wat resulteerde in een gesneuvelde turbo. Dit was even een tegenvaller. De afstand die op het scorebord verscheen was 26.78m. Daarna kwam Van Stappust weer op de baan en die ging met een afstand van 89.54m voorbij  een de leidende afstand.
Als laatste deelnemer mocht The Mystery nog op de baan komen en die staakte de strijd met een slippende koppeling op 87.53m.

Ondanks een kapotte turbo hebben we toch aan de eerste run een tevreden gevoel overgehouden. Uiteindelijk zijn we als 5e geëindigd. Aankomende periode gaan we kijken of we de oorzaak van de schade aan de turbo kunnen achterhalen en gaan we ons voorbereiden op de 2e indoorwedstrijd van het seizoen die in het weekend van 20 en 21 maart verreden wordt in Assen.

X