STARTLIJST STAPHORST 2021
juli 7, 2021
Alles

Staphorst 2021

Afgelopen zaterdag was het dan zover de eerste competitie wedstrijd stond op de kalender en die werd verreden in het Overijsselse Staphorst. Dit was het moment waar we lang naar uitkeken! ’S morgens werd de “nieuwe” Red Impact truck gereedgemaakt en geladen zodat we begin van de middag koers konden zetten richting het noorden. Eenmaal gearriveerd in Staphorst kregen we een plaats toegewezen op het evenementen terrein en konden we de trekker uitladen. Het evenement betrof een 1.5 meter evenement en dat resulteerde in dat 4 leden van ons team enkel bij de trekker en/of op de wedstrijdbaan mochten zijn en de overige teamleden moesten op de tribune plaatsnemen. Beide ruimtes waren gescheiden door hekken.

Rond de klok van 17:00 uur was het de beurt aan de 4.5 ton Supersport klasse. Er stonden 11 deelnemers op de startlijst. Interessant was hoe de onderlinge verhoudingen zouden zijn tussen verschillende trekkers want er waren verschillen in toerentallen (2700 rpm of 3200rpm) en de daarbij behorende cilinderinhoud limieten. Ook waren er een aantal nieuwe trekkers die op de baan kwamen.

Great Experience mocht als eerste van start gaan en reed een mooie Full Pull. De sleepwagen werd daarna een tandje zwaarder gezet. Daarna volgden White Shadow met 105.62m, Van Stappust 107.61m en Up and Down met 104.15m. De eerste serieuze schade was voor The Mystery met een kapotte turbo op 64.64m. Thuisrijder Steel to Steal noteerde een afstand van 108.38m en daarna was het de beurt aan de eerste compleet nieuw gebouwde machine van Simply Green. De John Deere staakte de strijd op 106.67m. Great Experience mocht daarna de proeftrek overdoen maar kwam aan de linkerkant naast de baan terecht wat een diskwalificatie tot gevolg had. De 2e schade was voor Secret of the Valley want daar klapte bij een Full Pull wederom een turbo eraf. Toen mocht Henri de Red Impact voor de sleepwagen zetten en hij reed in een mooie run ook een Full Pull. De volgende die aan de beurt was was de 2e nieuwe machine en dat was die van Peeters en die behaalde een afstand van 108.49m. Metervreter staakte de strijd op 102.21m en White Shadow die ook de proeftrek overreed kwam niet verder dan 102.43m.

Daarna was het finale tijd. Eigenlijk zou deze met 4 deelnemers verreden worden maar doordat Secret of the Valley turboschade had opgelopen kon deze niet meer aanhaken en werd de finale verreden met 3 Inter’s. Steel to Steal zette de zwart/wit geblokte vlag neer op een afstand van 104.29m. Henri deed daar een schepje bovenop en verzette de vlag 1.5m naar een afstand van 105.79m. Als laatste was het de beurt aan de machine van Peeters en die reed verassend voorbij aan ons leidende afstand en noteerde een afstand van 109.02m op het scorebord. Hiermee was het podium mooi rood gekleurd en konden we wel concluderen dat de 4.5 ton Supersport een dikke klasse is. Met een mooie 2e plaats zijn we dik tevreden huiswaarts gegaan.

X