Nieuwe Sponsoren
februari 23, 2015
Wekerom 2015
mei 1, 2015
Alles

Ahoy 2015

Afgelopen zaterdag stond de 2e indoorwedstrijd van dit jaar op de kalender welke gereden werd in Ahoy Rotterdam. Het betrof de 37e editie van de European Superpull. Naast de diverse Grand National klassen en de truck klasse was de 4.5ton Supersport de enige Farmstock klasse op dit evenement.

Het progamma op deze dag bestond uit 2 sessies namelijk een middag en een avond sessie.
Onze klasse was ingedeeld in de middagsessie en stond als 3e klasse op het programma.
Zaterdagmorgen werd er daarom al vroeg koers gezet richting Rotterdam om op tijd aanwezig te zijn zodat we in de hal naast Ahoy een gunstige locatie konden vinden om de trekker uitladen. Dit werd gevonden naast onze groene rakkers uit de Alblasserwaard namelijk Simply Green. Naarmate de ochtend vorderde begon het met de toeschouwers ook drukker te worden en werden vele foto’s van de International 1086 gemaakt.

Rond de klok van 14.00uur werd de International 1086 opgehaald en kon het wegen en het warmdraaien buiten beginnen. Om 14.30uur ging de wedstrijd van start.
Als eerste deelnemer stond de machine van Bruggeman op de startlijst. Tijdens het optoeren ging de motor van de John Deere een eigen leven lijden. De noodstop moest hier redding in brengen om de motor stil te krijgen. Als 2e deelnemer stond de machine van Peeters/van Eekelen voor de sleepwagen. Erik was de bestuurder en zette de sleepwagen neer op een afstand van 58.77m. De baanlengte in Ahoy is 65 meter en de Full Pulllijn ligt op 55m dus betekende de afstand van Peeters een Full Pull. De wedstrijdleider besloot de sleepwagen te verzwaren (?) en zodoende moest Peeters zijn run overdoen. Daarna mocht Marien den Besten het met de Simply Green van start gaan maar op 8m sloeg het (zeldzame) noodlot toe. Met een ferme knal vloog de turbo eraf. Dit was een domper voor dit team mede omdat er 2 bussen vol supporters op de tribune zaten. De vierde deelnemer was Black Magic die nu eigendom is van Gerard Hopmans. Deze run eindigde op 47.46m en was hiermee de eerste definitieve afstand. Daarna kwam de enige buitenlandse deelnemer Hot Hunter (Fin) voor de sleepwagen. Deze behaalde een afstand van 53.66m maar had het maximum aantal toeren overschreden en werd dus gediskwalificeerd. Daarna mocht Manus het gaan proberen met de Red Impact. Voor Manus was dit de eerste keer dat hij als rijder een indoorwedstrijd reed. In een run waarbij de machine een paar keer met de neus behoorlijk hoog ging werd er een afstand van 58.30m wat resulteerde in de eerste Full Pull na de verzwaring van de sleepwagen. The Mystery was de volgende deelnemer maar rond de 9m sloeg bij de Valtra ook het noodlot toe. Nu was het geen turbo maar een inlaatbuis van de intercooler die er met een grote klap onder de trekker neer viel. Erik Peeters mocht daarna zijn proeftrek overdoen maar kwam nu niet verder dan 45.81m. White Shadow eindigde, in een niet al te beste run, op een afstand van 51.77m. Hiermee de 2e finalist. Up and Down reed daarna verrassend een afstand van 51.05m en was hiermee de 3e en laatste finalist.

Manus mocht als eerste de spits afbijten in de finale. Hij toerde de 1086 voorzichtig op en ging van start. De machine had moeite om in het eerste gedeelte van de run de juiste grip te vinden en behaalde uiteindelijk een afstand van 54.99m. Of dit voldoende was voor de winst moesten we nog even afwachten. Als 2e finalist was het de beurt aan Gerard Sikes met de White Shadow. In een perfecte run ging de Case voorbij aan onze afstand. 55.64m verscheen er op het scorebord. Up and Down kon niet aan onze afstand komen en reed een afstand van 50.86m.

Met deze uitslag feliciteren wij team White Shadow met de overwinning.
Met een 2e plaats zijn wij dik tevreden en gaan we de machine gereed maken voor de eerste competitiewedstrijd welke verreden gaat worden op 27 april (Koningsdag) in Wekerom.

 

X